MACARON


Megosztás
  
 
Macaron készítő szett itt található: 
Kattints ide

12,5 dkg mandula

25 dkg porcukor
12,5 dkg tojásfehérje (nekem ez 4 db volt)
0,75 dl  kristálycukor = 7,5 - 8dkg kristálycukor
1 ek kakaó
piros ételfesték (elhagyható, vagy bármilyenre cserélhető)

Csokoládé krém (ganache)


15 dkg étcsokoládé

1 dl tejszín 
3,5 dkg vaj
A hozzávalókat összeolvasztjuk és behűtjük, hogy majd a kész macaronokat megkenjük vele.

A mandulát a robotgéppel megdaráltam, hozzáforgattam a porcukrot és félretettem.

A tojásfehérjéket habbá vertem, majd a vége felé hozzászórtam (állandó keverés mellett) a kristálycukrot és belecsöpögtettem az ételfestéket is.
Szép rózsaszín hab lett (legközelebb több ételfesték kell bele, mert sülés után túl halvány rózsaszín lett).

Kakaót én kihagytam.

A cukros mandulát óvatosan a habhoz szórtam és összeforgattam.
Nyomózsákba töltöttem és sütőpapírral bélelt tepsire kb. egyforma korongokat nyomtam.
(Kb. 50 Ft-os pénzérme nagyságúakat ez nálunk az 5 svéd koronás mérete.)
30 percig szobahőmérsékleten száradni hagytam, majd 160 fokos sütőben 10-12 perc alatt készre sütöttem.

A sütőből kivettem, hűlni hagytam, majd éles késsel leemeltem a sütőpapírról őket.

(Nekem simán lejöttek, ha valakinek nem, sülés után terítsen ki egy vizes konyharuhát és a tepsiről sütőpapírral együtt óvatosan húzza át a macaronokat a konyharuhára, pár perc múlva simán elválnak a sütőpapírtól.)

A csokoládé ganache-sal megkenünk egy macaront és egy másikat illesztünk hozzá.

Csak annyit töltsünk meg, amennyit megeszünk, a többi lezárt üvegben sokáig eláll.

A tökéletes macaron roppanós kérge alatt azonnal a töltelék nedvességtartamával átitatott mandulás massza és a töltelék krém elegye következik. Minden macaron szinte egy-egy költemény a szájnak, és orgia a szemnek, így nem véletlen, hogy futótűzként terjed a népszerűsége...

Macaron készítő szett itt található: 
  




Forrás és még több receptek:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...